obr.-2-overweight

MODAFINIL PRO HUBNUTÍ

Modafinil je lék zvyšující bdělost, známý také jako „eugeroikum“.

Lékaři ho používají k léčbě poruch spánku, jako je práce na směny, spánková apnoe, narkolepsie a porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD).

Jedním z nejčastějších “vedlejší účinků” hlášených mezi uživateli modafinilu je ztráta hmotnosti.

To vzbudilo zájem u lidí, kteří hledají nové způsoby, jak se zbavit pár kil navíc.

Zde se podíváme na to, jak modafinil podporuje hubnutí, jak ho bezpečně používat a co výzkum říká o této metodě hubnutí.

Jak přibíráme?

Ačkoli mnoho různých faktorů přispívá k naší tělesné hmotnosti, nejzákladnější způsob myšlení o naší hmotnosti je tento základní vzorec:

PŘIJATÉ KALORIE – SPÁLENÉ KALORIE = +/- ZMĚNA HMOTNOSTI

Pokud například spotřebujete 3 200 kalorií denně a ve stejný den utratíte pouze 2 500 kalorií, budete mít přebytek 700 kalorií.

Pokud se to provádí opakovaně, dojde k postupnému zvyšování hmotnosti ve formě tuku.

Proč se přebytečná energie ukládá jako tuk?

Buňky těla používají cukr obsažený v krvi jako zdroj energie.

Hladina cukru v krvi se nemůže dostat přímo do našich buňěk. Musí být doprovázena hormonem známým jako inzulín.

Jakmile je glukóza uvnitř buňky, může se rozkládat a vytvářet energii.

Když máme nadváhu, znamená to, že buňky mají přístup k více energie, než potřebujeme. Tělo pak ukládá veškerou přebytečnou energii jako tuk.

Modafinil pro hubnutí
Neexistuje žádná taková věc jako “kouzelná pilulka na spalování tuků” bez ohledu na to, kdo tvrdí, že ano.

Ani modafinil není kouzelná pilulka.

Existují však nástroje, které mohou vést tělo rychleji tam, kam chcete – v tomto případě zhubnout.

Nemyslete si, že modafinil je “spalovač tuků”. Přemýšlejte o tom jako o způsobu, jak zvýšit motivaci a podpořit změny ve stravování a životním stylu.

Modafinil vám pomůže překonat problémy s vaší touhou jíst při dietě a pomáhá kultivovat životní styl a stravovací návyky, které vedou ke zdravé hmotnosti.

  1. Modafinil potlačuje chuť k jídlu

Častým nežádoucím účinkem užívání modafinilu je ztráta chuti k jídlu.

K tomu dochází jako přímý důsledek stimulačních účinků léčiva na centrální nervový systém.

Existují dvě hlavní poloviny nervového systému, sympatický nervový systém (SNS) a parasympatický nervový systém (PNS).

SNS je zodpovědný za “boj nebo útěk” efekt. To nás také nutí být ve střehu během dne. Stimuluje svaly, mozek, srdce, plíce a nadledvinovou polevu.

Jeho cílem je zvýšit hladinu energie a smyslové vnímání.

Spolu se stimulujícími částmi nervového systému zodpovědnými za tuto mimořádnou energii a uvědomělost, SNS také zpomaluje orgánové systémy, které nejsou okamžitě nezbytné k tomu, abychom se dostali z nebezpečí.

To platí pro trávicí a imunitní systém, stejně jako ledviny.

Jedním z vedlejších produktů zastavení trávicí funkce je potlačení hladu.

  1. Modafinil zvyšuje metabolismus

Metabolismus lze považovat za „tok energie“ v těle. Takto skladujeme a využíváme energii, kterou získáváme z naší stravy.

Lidský metabolismus je velmi komplikovaný. Záleží na pečlivě vyváženém působení chemických látek, jako jsou hormony a neurotransmitery, které pracují s játry, žlučníkem, ledvinami a jednotlivými buňkami v těle.

Buňky těla obvykle extrahují cukr z krve pomocí hormonu zvaného inzulín. Jakmile je v buňce, může se rozkládat, aby vytvořil energii. Když máme nadváhu, buňky mají přístup k více energie, než potřebují.

Tělo ukládá přebytečnou energii ve formě tuku.

  1. Modafinil zvyšuje motivaci

Motivace je prospěšný proces pro lidské tělo. Řídí naše každodenní návyky a naše úsilí plnit úkoly.

Mezi naše nejsilnější motivační faktory patří hlad, touha po reprodukci a naše potřeba úspěchu a jistoty.

Motivace je poháněna několika důležitými strukturami v mozku a je zprostředkována hormonem dopamin.

Některým lidem chybí dostatek dopaminu, aby mohli proces motivace efektivně provádět. Například lidé s ADHD mají často nízkou hladinu dopaminu v mozku a může být pro ně obtížné dokončit konkrétní úkoly.

Jednou z primárních funkcí modafinilu je zvýšení hladiny dopaminu v mozku. To se používá k léčbě onemocnění, jako je ADHD spojené se sníženou hladinou dopaminu.

Dokonce i lidé bez diagnostikována ADHD mohou těžit z modafinilu schopnost zvýšit dopamin.

To je hlavní důvod, proč se lidé rozhodnou užívat modafinil ke zvýšení svého zaměření a soustředění. Může také sloužit jako užitečný nástroj pro optimalizaci procesu motivace a pomáhá nám snáze se držet našich plánů.

Proto může také zvýšit naši motivaci k úspěšné dietě. Mnoho lidem může být na prospěch, udržet si trochu extra motivace, dokud nedosáhnou své cílové hmotnosti.

Jak používat Modafinil pro hubnutí

Pokud jde o hubnutí, bude vždy existovat hlavní kritérium pro dietu a životní styl. To jsou základní příčiny nadváhy.

Bohužel žádná pilulka nebude nikdy schopna nahradit správnou rovnováhu mezi stravou a cvičením.

Modafinil je proto užitečným nástrojem pro podporu procesu hubnutí a pomáhá nám držet se plánu.

Modafinil můžeme použít k tomu, abychom v prvních týdnech mohli projít nejnáročnější částí procesu, jakož i dlouhodobě na udržení našich nově vytvořených návyků.

Pochopení omezení modafinilu spolu s jeho silnými stránkami vám pomůže efektivněji používat tento lék v rámci režimu hubnutí

Zde je pět jednoduchých kroků k použití modafinilu jako podpůrného léku na hubnutí. Zohledňujíc naši mentální filozofii a proces stanovování cílů, jakož i změny stravování a životního stylu.

Krok 1: Nastavte dosažitelný cíl

Všichni jsme to už slyšeli, program na hubnutí propagující zhubnutí 5 kg týdně! Zní to skvěle, ale nejde o realistický (nebo bezpečný) cíl.

Tyto dietní plány téměř vždy selžou, protože podněcují lidi, aby přemýšleli o hubnutí jako o krátkodobém plánu.

To je špatný způsob, jak přemýšlet o hubnutí.

Většina lidí na těchto plánech ztratí velkou část váhy během prvního týdne diety, pak postupně méně, dokud dieta buď neskončí, nebo se nevzdají, a v tomto bodě získají veškerou hmotnost zpět a ještě více.

To je způsobeno ztrátou hmotnosti vody v prvním týdnu a problémy s motivací v nadcházejících týdnech.

Přemýšlejte o tom takhle; chvíli trvalo, než se dosáhlo aktuální hmotnosti, takže bude chvíli trvat, než se jí znovu zbavíte.

Přestože nástroje jako modafinil může být prospěšné pro urychlení tohoto procesu, hubnutí bude vždy dlouhodobá záležitost. Proto je nejlepší podívat se na hubnutí jako na dlouhodobou změnu ve stravě / životním stylu.

Vytvořte plán hubnutí v měsících, ne týdnech nebo dnech.

To bude mít mnohem vyšší šanci na úspěch, než jakou kdy poskytne krátkodobé plánování.

Plánování cíle zhubnout

Chcete-li to provést, podívejte se na aktuální váhu a porovnejte ji s ideální váhou. K určení zdravé cílové hmotnosti můžete použít nástroje, jako je index tělesné hmotnosti.

Řekněme, že zjistíte, že k dosažení ideální hmotnosti musíte ztratit asi 30 kg. Realistický cíl k dosažení a udržení této hmotnosti je po dobu přibližně 4 nebo 5 měsíců.

To by zahrnovalo konzumaci menších porcí jídla a cvičení alespoň třikrát týdně.

Při stanovování tohoto cíle nezapomeňte být k sobě upřímní.

Chcete si stanovit cíl, který dokážete dodržet a dosáhnout. V opačném případě s větší pravděpodobností selžete a budete odrazeni. Pokud si nemyslíte, že se budete držet nastaveného cvičebního režimu, změňte jej.

Možná se místo toho zaměřte na cílených 30 kg za 12 měsíců.

Na tom není nic špatného.

Krok 2: Pochopte své energetické požadavky

Nejjednodušší způsob, jak začít, je vypočítat to, co nazýváme bazální metabolismus nebo zkráceně BMR.

Toto je výpočet, který bere v úvahu váš věk, pohlaví, výšku a hmotnost, abyste odhadli, kolik kalorií denně používáte k udržení života.

Nezahrnuje žádné aktivity, které děláte během dne. Můžete je přidat dodatečně.

To je počet kalorií, které by vaše tělo spotřebovávalo každý den, kdybyste celý den seděli v křesle bez jediného svalového pohybu.

Průměrná žena potřebuje kolem 1400 kalorií denně. Průměrný muž potřebuje kolem 1800 kalorií denně.

V této souvislosti hrají důležitou roli i věk, hmotnost a výška, proto je nejlepší počítat svůj vlastní. Skvělý nástroj pro zjištění této situace je online kalkulačka BMR.

Odtud můžete přidat svoji úroveň cvičení a získat tak celkovou rychlost metabolismu.

Najděte si na netu přibližné hodnoty pro různé aktivity. Můžete také použít vestavěné přístroje, které se nacházejí na mnoha cvičebních strojích, nebo pro jejich výpočet na základě denní úrovně aktivity můžete použít generickou kalkulačku, například od Many Tools.

Pamatujte, že to nemusí být super přesné, stačí uvést přibližnou hodnotu, takže můžete udělat přiměřený odhad toho, kolik byste měli denně sníst.

Pochopení vašich denních energetických potřeb dává do perspektivy kalorickou úroveň uvedenou na mnoha potravinách, které jíte.

Krok 3: Naplánujte si dietu

Nyní, když víte, kolik energie spotřebujete denně (přibližně), je čas začít přemýšlet o jídle, které jíte.

Cílem je konzumovat méně kalorií z toho, co jíte, než vaše tělo potřebuje za den.

Jedním z nejběžnějších způsobů, jak toho dosáhnout, je kontrola porcí.

Tak to dělají populární režimy na hubnutí, jako Jenny Craig, která v průběhu let pracovala pro mnoho lidí.

Dělá se to tak, že budete jíst stejné jídlo, jaké jste měli předtím, ale asi o 25 – 50 % menší porce než obvykle.

Nejlepší způsob, jak to udělat, je zjistit počet kalorií obsažených v každém jídle. Toho lze dosáhnout pomocí on-line nástrojů, jako je My Fitness Pal.

Můžete zadat své jídlo do databáze a získat tak jeho přibližné kalorické rozdělení.

Kontrola porcí může být náročná.

Jíst spoustu jídla každý den dlouhodobě může zvýšit kapacitu žaludku. Přizpůsobujeme se velkým množstvím jídla a začneme být závislí na těchto velkých porcích, abychom se cítili spokojeni.

Když měníme své stravování, tělo se musí znovu přizpůsobit menším porcím.

To může chvíli trvat.

Mnoho lidí považuje tyto silné chutě za výzvu a selžou dříve, než se projeví jakékoli přínosy.

Naštěstí existují nástroje, které můžete použít k překonání těchto tužeb, například modafinil, který nás vede ke kroku číslo 4.

Krok 4: Berte modafinil

Modafinil může být vynikajícím nástrojem pro podporu hubnutí. Účinkuje tak, že zvyšuje rychlost našeho metabolismu (a tím i spotřebu energie). Výhodou je i snížení chuti k jídlu na podporu menších velikostí jídel.

Nejhorší část snížení našeho příjmu potravy jsou chutě, které způsobuje.

To často vede lidi k přerušení diety. V mnoha případech se odrazí ještě dále než dříve.

Modafinil omezuje chuť k jídlu svým modulačním účinkem na část centra hladu v mozku. Díky tomu je snadné snížit množství jídla, které denně spotřebujeme.

Nejlepším způsobem použití modafinilu je užít jej hned ráno po zdravé snídani.

To pomáhá maximalizovat účinky modafinilu během hodin bdělosti během dne a zajišťuje, že ráno dostáváme naše důležité živiny.

Po celý den zvyšuje modafinil náš metabolismus a snižuje chuť k jídlu – mnoho lidí, kteří užívají modafinil, hlásí, že jdou celý den bez jídla.

Může to být škodlivé, jedeme-li příliš dlouho bez jídla, proto vám doporučujeme vzít si modafinil po snídani.

To obvykle snižuje chuť k jídlu až do večeře.

Krok 5: Cvičte každý den

Správa množství spálené energie je stejně důležitá jako řízení množství spotřebované energie.

Chcete-li produkovat čistý energetický výdej potřebný k hubnutí, je třeba zvýšit množství energie, kterou vaše tělo spotřebovává denně.

To může být tak jednoduché, jak každodenní chůze, nebo tak komplexní jako získání osobního trenéra.

Dívat se na hubnutí jako na dlouhodobý plán je pro cvičení velmi užitečné.

To vám umožní začít v libovolném tempu a postupně přidávat.

Možná, že v prvním týdnu uděláte nějakou chůzi navíc, potom následující týden k tomu přidáte lehký běh. Postupně to můžete zvýšit a zahrnout náročnější cvičení.

Bezpečnost používání modafinilu pro hubnutí

Modafinil je považován za bezpečný lék, ale může způsobit některé nežádoucí vedlejší účinky.

Mezi nejčastější vedlejší účinky, které lidé cítí při užívání modafinilu pro hubnutí jsou nespavost, úzkost a bolesti hlavy.

Oba tyto nežádoucí účinky jsou obvykle způsobeny dehydratací nebo nadměrnou stimulací. Proto jejich řízení závisí na uvolnění centrálního nervového systému a zajištění denního příjmu nejméně 2,5 litru vody.

Shrnutí: Modafinil pro hubnutí

Modafinil může být velmi užitečným nástrojem na podporu hubnutí.

Podporuje menší velikosti porcí snížením chuti k jídlu, zvyšuje spotřebu energie tím, že zvyšuje metabolismus a zlepšuje motivaci tím, že zvyšuje koncentrace dopaminu.

Modafinil se nejlépe používá k podpoře hubnutí v kombinaci se změnami ve stravě a životním stylu. Menší porce a cvičení jsou vynikajícím místem pro začátek. Modafinil se pak používá k optimalizaci těchto změn.

Stanovením realistického cíle, změnou rutin ohledně jídla a cvičení a trochou podpory z modafinilu můžete bezpečně a efektivně tlačit tělo ke zdravé hmotnosti.

Tags: No tags